Tips, tricks en nog veel meer groens!

Natural Branding

19-12-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
113 keer bekeken
  •  
Natural Branding
Laserlicht maakt plastic verpakkingen voor biologische groenten en fruit overbodig.
Groenten- en fruitimporteur Eosta wil miljoenen plastic verpakkingen uitsparen met een nieuwe techniek: natural branding. Door middel van laserlicht kunnen producten gemerkt worden waardoor geen plastic verpakkingen of stickers meer nodig zijn. Voorheen moesten deze producten verpakt of gestickerd worden om ze te onderscheiden als biologische product.
Natural branding is een biologische manier om groente en fruit te merken met laserlicht. Hierbij wordt alleen wat pigment verwijderd uit het buitenste laagje van de schil. De methode is goedgekeurd door SKAL, de organisatie die toeziet op de biologische productie. De groenten- en fruitimporteur verwacht veel energie te besparen met deze techniek. Niet alleen is er veel minder plastic verpakking materiaal nodig, ook kost deze methode veel minder energie dan het gebruik van een sticker of folie. 
De Zweedse supermarktketen ICA heeft de primeur. De eerste biologische producten met deze techniek zijn avocado en zoete aardappel. Wanneer dit soort producten in Nederland verkrijgbaar zijn, is nog onduidelijk.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.